Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Benthe Horstik - WaarBenJij.nu Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Benthe Horstik - WaarBenJij.nu

Voltzberg

Door: Benthe Horstik

Blijf op de hoogte en volg Benthe

24 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog heb geschreven. Ik zit al helemaal in het Surinaamse ritme en ben te druk met genieten van al het moois hier.
Na mijn eerste blog ben ik op mijn eerste trip naar het binnenland geweest, de Voltzberg. Vrijdag 24 februari moesten we vroeg uit de veren, om 6 uur in de ochtend stond de bus voor ons klaar. Met de bus moesten we ongeveer 4 uur reizen door het binnenland. Aangekomen in de jungle dachten we eindelijk op onze locatie te zijn na de te misselijkmakende bustocht maar dit was niet het geval…
Vanaf daar moesten we nog 3 uur verder reizen met de boot. Tijdens dit boottochtje kregen we meteen de kans om te genieten van het binnenland van Suriname. De zon scheen deze dag niet eens erg fel maar aangekomen op Fungu eiland was vrijwel iedereen verbrand. Aankomen op Fungu eiland was als aankomen op een paradijsje. We hebben de hele dag lekker kunnen relaxen bij de bruisende stroomversnellingen en in de avond werd er te lekker voor ons gekookt. De avond werd afgesloten met spelletjes en een kampvuur, al met al een top sfeer. Dag 2 moesten we vroeg ontbijten voor ons vertrek naar de Voltzberg dat zich bevind op een hoogte van 250 meter boven de zeespiegel. Na ongeveer drie uur lopen door de indrukwekkende jungle kwamen we aan bij de rots. Het beklimmen van de rots viel ondanks dat ik al een tijdje niet meer sport reuze mee

  • 13 Maart 2017 - 16:40

    Truus Hermans:

    Benthe,
    Fijn dat ik je nu kan volgen.
    Mooi tripje heb je gemaakt.
    Ga je in je blogs ook eens wat schrijven over je stage?
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2017

Stage Suriname

24 Februari 2017

Voltzberg
Benthe

Actief sinds 22 Feb. 2017
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 4377

Voorgaande reizen:

22 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

11 Februari 2017 - 07 April 2017

Suriname

Landen bezocht: